
Viggo Waas en Eddie B Wahr
Eigenlijk
Viggo Waas en Eddie B Wahr
Eigenlijk
Viggo en Eddie. Een beetje de George Harrison en Ringo Star van NUHR. Al vindt Viggo meer dat hij de Paul McCartney is. Zijn probleem… Maar goed.
Twee mannen van NUHR. Willen gewoon nog een keer samen de kleinere zalen in. Ze zaten toen ze met NUHR speelden vaak in dezelfde kleedkamer, en hadden daar vaak een gemakkelijke soort van vertrouwdheid.
Ze willen hun publiek weer kunnen zien, en soms misschien wel ruiken. Twee mannen, oudere mannen, oude mannen zoals je wil, maar jong van geest. Inclusief, want Eddie is geboren op Tersel en Viggo in Amsterdam Zuid. Ze hebben het over het leven, hun leven, over de absurditeit daarvan. Over hun vader, moeder. Ze vertellen elkaar over wat ze nog willen en kunnen en misschien niet meer kunnen. Ze vragen elkaar dingen die ze altijd al hebben willen vragen in die kleedkamer.
Er wordt niet gelogen gesproken ze af. En waarom staan er twee kisten op het toneel? We gaan het zien. Bij Viggo en Eddie. Of Eddie en Viggo. En oh ja en Kees doet ook mee. Kees speelde 30 jaar met Eddie op de Parade als Kees & Eddie. Prachtige programma’s.
Kees ziet zich meer als de Keith Richards van de Stones. Hij heeft gewoon niets met the Beatles. Kees is in de Umon geboren stad van de Bintangs. Wat spreekt aan Kees? Zijn stripheldenboek.
Nou dat dus. Eddie, Viggo en Kees. Of Kees, Eddie en Viggo of nog beter Viggo, Eddie en Kees.